Masuk Sahaja Zulkaedah Kali Ini


Masuk sahaja bulan Zulkaedah, ramai yang segera kembali ke sekolah. Sebilangannya malah telah pulang lebih awal dari biasanya. Namun, tidak pernah dilupakan berjuta-juta yang tetap belajar di rumah.

Tiga bulan berada di bawah Kawalan Pergerakan mengajarkan saya segalanya. Memang terlalu sukar untuk diterima pada mulanya. Namun, akhirnya saya mengerti banyak perkara. Saya bersyukur menjadi diri sendiri yang semasa. Sehingga, buat masa ini, saya lupakan cita-cita yang melangkaui kemampuan semua untuk memikirkannya.

Tanggungjawab saya adalah untuk menyantuni semua. Saya berharap saya telah melakukannya, terutamanya di bulan Ramadhan dan Syawal yang mulia, dan saya berazam akan terus melakukannya, apa pun balasan yang akan saya terima setelahnya.

Saya mohon maaf yang sebesar-besarnya atas segala salah dan silap saya yang disedari mahupun sebaliknya. Melaluinya juga, saya telah maafkan semuanya.

Terima kasih kepada semua yang memilih untuk terus setia bersama yang terus turut serta memilihnya dan menterjemahkannya dengan pelbagai cara. Saya hargai kesetiaan dan kebersamaan yang sentiasa dihadirkan dengan rasa terbuka dan sukarela.

Sempena Pembukaan Semula Sekolah pada 24 Jun, sama ada tetap berada di rumah atau segera kembali ke asrama dan sekolah, saya ucapkan selamat meneruskan kehidupan sekadarnya dan menghidupkan semangat yang lebih bermakna.

Comments